sobota, 15 marca 2014

Hipster - oryginalny rodzaj człowieka ;D

98.
Hej Ludzie !
Postanowiłam napisać trochę o hipsterach.
Że tak powiem, zaciekawiła mnie ich subkultura oraz to co piszą o nich ludzie.
Jedni strasznie krytykują, porównują do menelów, inni chwalą ich indywidualizm, następni piszą, że to ludzie, którzy chcą się wyróżnić, ale noszą to samo. 

Heh, i jak tu napisać o czymś, co jest tak różne w oczach różnych osób ? :)

Jednak postanowiłam spróbować podzielić się tym, co ja o nich myślę (bo nie znalazłam żadnego hipstera, który mógłby mi trochę rozjaśnić temat - pewnie dlatego, że żaden z nich się nie przyznaje do tego, że nim jest). 


Nie będę kopiować tego co piszą inni, rozpisywać się o historii tego nurtu bo znajdziecie to tu, tu czy tutaj i tu. Ale przedstawię wam fragmenty  wypowiedzi z internetu, które moim zdaniem są dość trafne. ;)

hipster style - Szukaj w Google
.
Mamy tu grupę ludzi, którzy chcą być jak najbardziej oryginalni i oderwani od mainstreamu, pokazywać, iż są niezależni. Paradoksalnie w tym celu uznają z góry założony kanon ubioru (choć zgodnie z ich "filozofią" nie powinno się uznawać zasad ubioru), przesiadują w burżujskich kawiarniach sieciowych (a to przecież mainstream), nie wykazują przy tym zainteresowania jakimiś konkretnymi dziedzinami- ot, chcą być oryginalni, a w tym celu pozbawiają się oryginalności. Z założenia nie kupując markowych ubrań płacą sporą kasę za ciuchy "hipsterskie", potrafią siedzieć w sklepach komentując jakie to "masowe i nieciekawe" są sprzedawane w nich ubrania.

Muzyka, obok lansu i ubioru jest najważniejsza dla hipsterów. Z tego powodu najpopularniejsze wśród hipsterów są zespoły, które nie są popularne. Bootleg wyszperany w jakimś oldskulowym sklepie z winylami ma bardzo wysoką wartość dla hipstera. Nie należy jednak się tym zespołem dzielić. Chyba że dojdzie do bitwy na zespoły, podczas której hipsterzy testują wzajemną znajomość undergroundowych zespołów. Drugą ważną dziedziną muzyki jest Indie rodem ze Skandynawii.

Hipstera nie da się dokładnie opisać, bo kiedy już się go opisze i ktoś weźmie z niego przykład, automatycznie oboje przestają być hipsterami.
Hipster to ktoś oryginalny do granic możliwości. Ma nietypowy gust, lubi to, co większość uznaje za brzydkie. Zachowuje się odmiennie od reszty, obojętnie w jakim znaczeniu. Styl ubierania nie ma konkretnej nazwy, musi być jak najbardziej oryginalny. Najczęściej hipsterzy tworzą stroje sami, wtedy mają pewność, że nikt inny takiego nie ma.

Image Detail for - http://i928.photobucket.com/albums/ad125/LeavingYouWithTheseWords/Other/Polaroid_by_6v4MP1r36-1.jpg

A moim zdaniem ?
Moim zdaniem, wiele osób jest lub dąży do bycia takim hipsterem, tylko trochę w innym stylu niż ten prawdziwy hipster.
Bo nie chodzi mi tu o ubieranie się jak najbardziej nienormalnie, mówienie o różnych dziwnych rzeczach, noszenie zerówek czy kupowanie niemodnych dodatków,  stylu , który mi w ogóle nie przypada do gustu. ;p


Po prostu uważam, że hipster to normalny człowiek dążący do odnalezienia własnego "ja", swojego stylu : zgodnego z aktualnymi trendami i własnym spojrzeniem na świat mody, czy też nie. 
Człowiek, który chce się wyróżnić, ma własne pasje, którymi dzieli się z innymi ludźmi, realizuje je lub zostawia dla siebie.
Czy też młody człowiek, nastolatka/tek z wielkimi marzeniami i planami na przyszłość, jak ja. ;)

Optymista, pesymista, paczka zwariowanych znajomych o odmiennych lub podobnych gustach i tak dalej. KAŻDY kto chce być kimś ważniejszym od garstki kurzu za telewizorem. :)
Każdy kto nie boi się być sobą !
 

Nike air Infinity ∞ | via Tumblr

I co myślicie o tej dziwnej "subkulturze" ? Znacie jakiś hipsterów ?
Czy zgodzicie się ze mną, że hipsterem może być każdy ?
Jestem ciekawa waszych opinii.  :)

*zdjęcia z mojego weheartit / nie są moją własnością, ktoś wstawił je przede mną ;)

Prześlij komentarz