niedziela, 5 stycznia 2014

Czytelnicy mają głos, nowa seria : "mój sposób na naukę"

81.
Hej ! Mam pełno pomysłów na nowe posty, nowe serie. :)

Dziś przedstawiam wam serię "Mój sposób na...". 

Jest to seria dla was, jeśli macie jakieś pomysły na post, w którym mogłabym wam pomóc, o czymś napisać itp., to piszcie na alice.wonderlaand.blog@gmail.com albo w komentarzach. 

Dziś przedstawiam wam mój sposób na naukę

1. Systematyka
Ja na przykład, wolę poświęcić na naukę od 5 do 20 minut. Zrobić sobie dłuższą przerwę i powtórzyć następną rzecz. Niż uczyć się bez przerwy przez parę godzin. 

2. Kolory i podkreślanie


Zazwyczaj podkreślam na kolorowo najważniejsze rzeczy, bo tak łatwiej mi je zapamiętać i znaleźć wśród wielu kartek zeszytów. 

3. Dodatkowe notatki


Na przykład, u mnie na historii pan pyta na każdej lekcji. Nie wyobrażam sobie czytać czarno-biały podręcznik przed każdą lekcją, w którym jest dużo tekstu, a najważniejsze informacje nie są podkreślone.
Wolę zrobić sobie notatki, które przydają się na sprawdzian, kartkówki i najbliższe lekcje. 

4. Matematyka, przedmioty ścisłe

No cóż, nie są to moje mocne strony. :)
Pani od matmy mówi na przykład " nie uczcie się jednostek na pamięć". 
Ale ja właśnie wolę wykuć większość na pamięć, niż na dwuminutowej kartkówce liczyć wszystko po kolei. 


Dlatego staram się jak najbardziej ułatwić sobie obliczenia, układając formułki.

5. Języki






Tu już idzie mi łatwiej.
Zazwyczaj powtarzam sobie słówka przed kartkówką i tyle mi wystarczy. 
Kiedyś na niemiecki przepisywałam słówka na mniejsze kartki i z nich się uczyłam. 

6. Sprawdź się z kimś
Często z koleżankami, na przerwach przepytujemy się nawzajem, by sprawdzić co umiemy i utrwalić sobie wszystko. 

7. Przerwy, woda i coś do jedzenia
Po lub w czasie nauki słucham muzyki, wchodzę na wasze blogi lub oglądam jakiś serial itp. 
Piję też wodę lub herbatę i czasem coś zjem - nie wiem czy, to pomaga ale picie wody chyba tak. ;)

I myślę, że to by było wszystko. 
A jakie są wasze sposoby na naukę ? Piszcie o czym chcielibyście następny post z tej serii. 
Prześlij komentarz