piątek, 4 października 2013

Masako Mizutani - kobieta, która się nie starzeje

44.
Podsumowanie : (a niżej znajdziecie już główny temat)

Wrzesień miał być miesiącem picia soków i zdrowego odżywiania, a także odżywki Jantar.
Co do soków codziennie starałam się wypić sok ze świeżych pomarańczy (akurat z Biedronki) albo zjeść jakiś owoc.
Jeżeli chodzi i zdrowe odżywianie czekolada z orzechami, tosty czy a'la omlet na ostro ( postaram się dodać post kulinarny, żebyście wiedzieli o  co chodzi) z patelni, to nie są niestety najzdrowsze dania ale je lubię i to są takie rzeczy, które nie znikną szybko z mojego talerza (tak jak i pizza).

Ale zielona herbata, pestki słonecznika czy orzechy także znalazły swoje miejsce, a chorować nie chorowałam. Jedynie katar i kaszel złapał mnie na początku września i teraz troszkę więc postaram się jakoś zmobilizować i odstawić coś złego lub dodać coś dobrego do jadłospisu.
Jantaru nie udało mi się niestety kupić, mam zamiar zrobić to w najbliższym czasie.
Ale i tak jestem przeszczęśliwa ! Dzisiaj rano mierząc obwód kucyka było 8cm !!!! <33
Sprawdzałam parę razy bo nie mogłam uwierzyć :D. (a miesiąc temu było zaledwie 7cm)


W jednym z pierwszych postów pojawiła się taka postać jak Masako Mizutani.
Jest japonką urodzoną w 1968 roku = 45 lat. Ma dwójkę dzieci i jest aktywną modelką.
Jednak nie wygląda jak większość osób w tym wieku.... Masako Mizutani wygląda tak na ok. 20 ;).

papilot.pl

semki.org

femaledaily.com

Pewnie ciężko uwierzyć, że nie miała żadnej operacji plastycznej, a jej zasługą jest dbanie o siebie i zdrowy tryb życia.
Więc co zrobić by wyglądać młodziej niż wskazuje na to data urodzin ?
Przede wszystkim :
* lekki makijaż (co nie jest codziennością w Azji, gdzie makijaż stanowi ważną część wyglądu) A nawet jego brak (szczególnie do młodych dziewczyn ( under 18)

* sen - no cóż siedzenie do północy i wstawanie o szóstej rano na pewno nie wpływa zbawiennie na nasze samopoczucie i wygląd ( szczególnie cienie pod oczami).
Dowód ? Spójrzmy na małe (bardzo małe) dzieci, szczególnie tek, które mają parę miesięcy. One dużo śpią i są słodkie i młode ;). Potem śpimy coraz mniej i wyglądamy coraz starzej...

* Masako Mizutani podobno je 4 małe porcje w ciągu dnia, co pewnie jest prawdą bo Azjaci nie jedzą raczej zbyt wiele. Miałam okazję przekonać się parę miesięcy temu kiedy u mnie do szkoły przyjechali studenci z Azji.

*Nie alkoholowi, papierosom itp.
W Azji, w niektórych regionach jest nawet zakaz palenia i picia, a produkty tego typu są trudno dostępne. Co do papierosów trzymamy się z dala od nich i od osób, które palą koło nas.

* Pij dużo wody. 

Brzmi banalnie ale w Azji woda jest ponoć dobra na wszystko. Od bólu głowy po przeziębienie itp.
Woda oczyszcza organizm z toksyn, nawilża nas od środka co stanowi istotną rzecz w tym temacie.

* Regularne ćwiczenia dla ciała i umysłu.
Tu też posłużę się dziećmi, które na ogół dużo się ruszają i uczą co wpływa korzystnie na naszą sylwetkę i intelekt ;).

* Sport ale nie tylko dla nóg i rąk, także dla twarzy.
Joga twarzy to jedna z najważniejszych tu punktów do wiecznej młodości ! - będzie o tym post, ciekawych zapraszam do filmików na youtube.

* Witaminy A, C, D, E,.
Witaminy młodości powinny znaleźć się w jadłospisie, jak i w naszych kosmetykach np. kremie.

* Filtry, okulary,  parasole... przeciwsłoneczne  na co dzień!
Promienie UV są jednym z głównych czynników w procesie starzenia.
Ja nie jestem osobą, która zimą używa filtrów na słońce co jest błędem, w Azji to przestępstwo ! :D
(oczywiście bez przesady, jednak tego typu rzeczy faktycznie są ważne)

* Jedz zdrowo
pisałam już posty na temat cukru, które możecie przeczytać m.in.: tutaj.
I znowu dzieci... maluchy jedzą zdrowo, bardzo zdrowo i powinniśmy brać z nich przykład ;).
Wziąć marchewkę zamiast czekoladowego michałka czy słonych paluszków.

*Oczyszczaj, nawilżaj i dbaj.
Azjatycki rytuał oczyszczania cery jest dość długi :
usuwanie makijażu -> peeling -> żel lub mleczko by oczyścić cerę -> tonik - > serum -> lotion ->
krem na noc i pod oczy -> a czasem dodatkowo całonocna maseczka ;)
Można by pomyśleć, że Azjatki to kosmetykoholiczki :D

Na jej facebooku możecie zobaczyć wiele więcej zdjęć jeśli nie wierzycie ;).


Czy Masako Mizutani = wszyscy Azjaci ?
Nie

To nie jest tak, że Azjaci mają nieskazitelną cerę, sama Masako Mizutani spędza 5 godzin przed lustrem w celu dbania o urodę. Azjaci często są normalnymi ludźmi, którzy wyglądają na swój wiek lub więcej. To zależy od nas, od kiedy zaczniemy dbać o siebie, zwrócimy uwagę na to co jemy i jak żyjemy.

Alice ;**
miłego weekendu i dziękuję za 2000 odwiedzin !


Prześlij komentarz