środa, 2 października 2013

DIY : płukanki do włosów

43.
Jeżeli chodzi o włosy, to z pewnością jestem włosomaniaczką.
Kiedy byłam mała moje włosy miały kolor... ciemnego blondu, takiego metalicznego z pasemkami.
Szczerze to ciężko mi określić ich kolor.

Ci którzy śledząc mój blog od pewnego czasu wiedzą, że podobają mi się rude i ciepłe brązowe włosy. No cóż nie taki kolor dostałam. Dodatkowo w dzieciństwie moje włosy były rzadkie i cienkie plus proste. Przez lata trochę zgęstaniały i ściemniały.

Pewnie nie ja jedna mam coś do swoich włosów więc....

Co zrobić  by były takie jak z reklamy ? No tego akurat nie wiem ;)
Może dlatego, że takich nie ma w realu... Ale to jest Wonderlaand więc można dążyć do takiej perfekcji.

Dzisiaj chciałabym Wam przedstawić parę domowych płukanek do włosów.

Po co są płukanki ? 

- żeby wzmocnić włosy
- dodać ciekawej barwy
- pozbyć się problemu przetłuszczających się, wypadających czy słabych włosów

Ja używałam płukanek (dwóch) by w szczególności troszkę je przyciemnić.

1. Płukanka kawowa
przepis :
2 łyżeczki kawy (najlepiej takiej prawdziwej a nie rozpuszczalnej)
0.5 litra wody - taki przepis znajdziecie w internecie

mój przepis : 2 łyżeczki kawy
szklanka wody

Co z tym zrobić ? Zagotować, zostawić do ostygnięcia.
Wylać na włosy, pomoczyć w misce itp., potem spłukać

efekty : miękkie, sypkie, miłe w dotyku włosy. Kofeina ma tez wpływ na porost włosów.
Nie stosować u blondynek bo może przyciemniać

jakie-kupić.pl

2. Płukanka miętowa 

2 lub 1 torebka mięty

Po niej włosy też były sypkie i miłe w dotyku, może też przedłużać ich świeżość

modernoffice.pl


3. Płukanka z papryki - słodkiej 
Ja raz zrobiłam z ostrej ale nic mi nie było ale... raczej słodka papryka będzie lepszym wyborem ;)
Nie wiem jakie były jej efekty i czy były w ogóle, ponieważ tu liczyła się bardziej zmiana koloru na rude refleksy. 
Ale użyłam jej raz więc nic nie było widać. 

2 łyżeczki + szklanka wody - zagotować, poczekać, przepłukać
 

hinata29295.blogspot.com

4. Płukanka cebulowa 
Jej zadaniem jest wzmocnić włosy, nadać kasztanowy lub rudy kolor 

przepis :
zagotować łupiny od cebuli w szklance z wodą, poczekać, przepłukać włosy 

efekty : nie widzę różnicy w kolorze, włosy nie wypadają więc jestem zadowolona. Kolor jest taki jaki jest ;).
Nie mogłam jej stosować zbyt często... łupki niestety szybko nie odpadając ;)

pl.wikipedia.org

Ogólne informacje : 
Podałam ogólne efekty jakie można zaobserwować (więcej pewnie znajdziecie na włosowych blogach). U mnie nie były takie widoczne... włosy mam miękkie i ładne więc wątpię żeby mogły być bardziej miękkie czy bardziej gładkie. 
Jeżeli chodzi o wzmocnienie włosów to warto. Jeżeli chodzi o kolor przy regularnym stosowaniu pewnie będą widoczne efekty. Nie twierdzę, że ich nie ma, z własnego doświadczenie ciemniejszy czy złoty odcień jest u mnie widoczny. 
Na pewno nie zaszkodzą, chyba, że mamy wrażliwą skórę głowy. Wtedy warto sprawdzić wcześniej. 

Efekty po płukance kawowej ;)


Alice ;**
Prześlij komentarz