sobota, 12 października 2013

Retromania ^^

50.
Hej wszystkim ! :)

Chciałabym Was dzisiaj wprowadzić trochę w moją retromanię, czyli miłość do... w szczególności ale nie tylko do mody z poprzednich lat.
Jakiś czas temu w komentarzach pojawiło się pytanie dotycząc mojego stylu. I jestem zobowiązana na nie odpowiedzieć ;). Wczoraj mogliście zobaczyć biżuterię jaka mnie interesuje, dziś trochę o modzie w stylu RETRO.

Powiedzmy, że mój styl zmienił się w ciągu najbliższych lat, a ubrania kupione wcześniej trzeba "znosić". Ale każdy nowy ciuch musi już mieć coś szczególnego.
 Moda jaka mi się podoba to grunge i rock, jednak nie jest to coś, co bym w szczególności założyła. Chociażby ze względu, że czarny i czerwony to nie są moje kolory.
Ale bliżej mi do romantycznych stylizacji, które po części są w stylu retro i vintage.

Tak więc o RETROmani :

Retro to moda nawiązująca do mody (w szczególności) z lat od 20 do 90.

Czym wyróżnia się "tamta" moda ?
To zależy jaką dekadę wybierzemy.
Na przykład lata 20, lata Coco Chanel : mała czarna,
tweedowy żakiet i koniec z gorsetami. Do tego perełki i prostota. 
Lata 60 to lata Twiggy, to sukienki w kształcie litery A, a z kolei  lata 80 to skórzane kurtki, natapirowane włosy i disco.
Co mnie inspiruje ?
Hm, jestem osobą, która widząc torebkę z kokardką lub pierścionek z perełkami uśmiecha się jak najbardziej się da, skacze z radości i mówi " Ooo jakie to śliczne, też takie chcę". :D
No cóż, mój optymizm w tej kategorii nie zna granic.

Tak więc z retromani wybrałabym w szczególności :

kolczyki decoupage

   
    ukochane perełki

    na zdjęciu perełki od babci - prawdziwy vintage ;**

wisiorek na kameę
 


rozkloszowane spódnice na lata 50-te 



oraz rozkloszowane sukienki z lat 60-tych (niekoniecznie z "paskiem u góry")


źródło

a także te a'la Twiggy




źródło




    źródło Avanti maj/2013

spodnie w pasy i kratę - retro & punk

źródło


źródło

Fryzury

koczek i bandamka


okulary : clubmaster, wayfarer, pilotki,  kocie i lenonki <3
Każde piękne ;))


źródło

    kołnierzyki 



   (koronkowy od mamy - vintage ! ;)
    drugi uszyty z pomocą dziadka)

oksfordki
 

źródło

     torebka  z kokardką -oodji


   
  zegarek quartz



Moje ikony retromani
Madona 70, 80


źródło

źródło

Audrey Hepburn



źródło


Lana Del Rey

źródło

źródło


źródło


Coco Chanel



oraz Twiggy

źródło

Pewnie się zdziwicie, że nie ma tu Marylin Monroe
ale nie przepadam za stylem Pin Up Girl ;).

 Mówiła, że ten weekend będzie weekendem wielkiego pisania. Więc powinny pojawić się 3,4 posty. Pojawiły się 2 ale ten pisałam przez 3 dni, bo chciałam żeby był naprawdę dopracowany ;)).
Przy okazji  przez tygodnie pisałam 12 wypracowań z polskiego na 12 różnych sposobów.
I mogę stwierdzić, że pisanie bloga jest o wiele lepsze ! ;D

Miłego tygodnia, mam nadzieję, że post się podoba,
Alice ;**
Prześlij komentarz