wtorek, 3 września 2013

Zamiast paluszków i chipsów...

28.
Niestety ze względu na szkołę na pewno, będę miała mniej czasu. Posty postaram się dodawać codziennie ale myślę, że jednak przeczytacie je co 2, 3 dni.

Dzisiaj napiszę o zdrowych przekąskach, które mogę i powinny zastąpić słone paluszki czy orzeszki. Bo już samo przysłowie mówi, że sól to biała śmierć - również jak cukier.

 O słoneczniku i orzechach. 

bakalland.pl
Dlaczego opłaca się sięgać po pestki słonecznika i orzechy?
Chociażby dlatego, że nasiona są bogate w aminokwasy i nienasycone kwasy tłuszczowe. Słonecznik jest także źródłem witamin. Przede wszystkim witaminy E, witamin z grupy B oraz A i D. Chrupiąc słonecznik i orzechy dostarczamy więc organizmowi cennych antyoksydantów, wspomagamy nasz wzrok, wzmacniamy kości i dbamy o cerę. A to jeszcze nie wszystko...
Pestki słonecznika, nerkowce, brazylijskie czy laskowe to także źródło ważnych dla zdrowia pierwiastków, jak cynk, żelazo, potas i wapń. Ich rola w organizmie jest niebagatelna. Niedobór cynku może powodować zmiany skórne, osłabioną odporność. Cynk pomaga natomiast w leczeniu trądziku. Brak potasu skutkuje osłabieniem organizmu, zaburzeniami snu - cieniami pod oczami i nastroju, natomiast gdy mamy za mało wapnia, jesteśmy narażeni na problemy  zębami.

Tu możecie przeczytać o tym jak słonecznik wpływa na cerę i ogólne urodowo-włosowe zmiany. 
Pełny tekst podany jest tutaj.
O orzechach tu nie ma ale podobnie jak słonecznik zawierają witaminę E, A, magnez czy potas, więc mogę stwierdzić, że nie muszę się tu o nich zbytnio rozpisywać. Dodać jedynie mogę, że poprawiają pracę umysłu i pamięć. 

fitness.sport.pl


Chciałam wspomnieć dodatkowo o jeszcze jednym tajemniczym owocu.... ale poświęcę mu cały post następnym razem. Bo warto, bo jest najlepszy i najcudowniejszy w całym świecie. (Hmm.... mam nadzieję, że jesteście ciekawi.)

Alice ;**



Prześlij komentarz