czwartek, 15 sierpnia 2013

O różnicy między wiekiem prawdziwym a wiekiem wizualnym

6.



Hej, wracam po dwóch tygodniach bez większej dostępności internetu i nadrabiam zaległości.

Dzisiaj chciałabym Wam opowiedzieć o tym jak dbanie o siebie, swoją skórę wpływa na wygląd i wiek.
Kremy, filtry to podstawy ale w Azji, w Polsce niekoniecznie...

Na wakacyjnym wyjeździe miałam okazję poznać i przypatrzeć się paru osobom.
 Przy tematach "urodowych" usłyszałam (nie chwaląc się) parę komplementów, dotyczących moich gładkich i pięknych włosów. Opowiedziałam o płukankach z kawy czy mięty. Zdziwienie było obustronne. Dziewczyny nigdy nie słyszały o tego typu zabiegach pielęgnacyjnych, ja byłam zaskoczona ich reakcją, a także późniejszemu przypatrzeniu się jak szarpią, mokre (proste) włosy szczotką.
 Drugą rzeczą było słońce i promienie UV. Moje koleżanki pytały się po co nakładam krem z filtrem, skoro są chmury na niebie. Wyjaśniłam pokrótce, że UV przenika także przez chmury, ubrania czy ściany.
 Gdy ja wolałam "opalać się w cieniu", dziewczyny podchodziły do tego trochę sceptycznie, tłumacząc "lato jest po to by mieć ładną opaleniznę".
 Więc opowiedziałam im trochę o Azji i o tym jak, to u nich wygląda. Wspomniałam także o Masako Mizutani. Ich reakcją było jedno wielkie "wow".
 Trzecim tematem rozmów był wiek. Najpierw zgadywałyśmy nawzajem, następnie spytałyśmy naszego kolegę na ile wyglądamy.
Efekt był taki, że choć byłam starsza od nich wszystkich o rok, wyglądałam o rok, 2 lata od nich młodziej.
Miło słyszeć, że codzienna pielęgnacja daje efekty : ).
  Gdy miałam 12 lat, na obozie poznałam dziewczynę. Mocno umalowaną, ubraną dość wyzywająco i opaloną na mocny brąz. Jak dla Mnie wyglądała na 16 lat. Gdy spytałam się jej o wiek, odpowiedziała, że ma 13. Wtedy Mnie zamurowało...

Więc przypomnę jeszcze o czym warto pamiętać.
Mianowicie :
* warto poczytać trochę o pięknie w Azji
* warto używać kremów, filtrów, masaży, które wzmacniają, nawilżają, chronią czy podciągają skórę do góry
* uprawiać sporty i zdrowo się odżywiać
* umiejętnie się malować lub nie robić tego wcale w zależności od wieku i potrzeb
* unikać słońca
* ubierać się stosownie do wieku


Więc dbajmy o siebie, o swoje zdrowie i zostańmy w Krainie Młodości !


Alice
Prześlij komentarz